Canadese cultuur: ijshockey - Reisverslag uit Toronto, Canada van Patrick Voss - WaarBenJij.nu Canadese cultuur: ijshockey - Reisverslag uit Toronto, Canada van Patrick Voss - WaarBenJij.nu

Canadese cultuur: ijshockey

Door: patrickvoss

Blijf op de hoogte en volg Patrick

27 September 2010 | Canada, Toronto

Vanavond naar een stukje Canadese cultuur gaan kijken: een ijshockey-wedstrijd tussen de Toronto Maple Leafs en de Amerikaans Buffalo's. Samen met Torontian Alex naar het Air Canada Centre in downtown Toronto vertrokken; was verbaasd te horen dat deze wedstrijd zijn tweede ijshockey wedstrijd zou worden die hij in zijn leven zou gaan zien.
Net als in Nederland, waar er mensen zijn die geen echte fan zijn van voetbal....zijn er dus ook mensen in Canada die geen echte fan zijn van ijshockey. Een hele geruststelling.

Maar fan of niet, we hebben samen met veel plezier de wedstrijd bekeken. Het voordeel was dat Alex snel klaar was met het uitleggen van de regels; immers hij wist er niet zoveel op te noemen en gelukkig schaamde hij zich er helemaal niet voor.

De dames die naast ons zaten vertelden desgevraagd en ronduit hoe een en ander in elkaar zat....!
En toen de teams begonnen te vechten kwamen ze pas echt goed los: Hit him, hit him ...yeah!

Stoer spelletje voor stoere mannen en stoere vrouwen!!

Het was gezellig en de Toronto Maple Leafs zijn gewonnen met 5-4.

• 28 September 2010 - 05:39

Nick:

Ik vroeg me eigenlijk af hoe de relatie is tussen Amerikanen en Canadezen. Zoiets als Nederland België?

• 28 September 2010 - 08:32

Hans K:

Dag Patrick, is daar geen politie bij die dat een beetje kans sturen. Je mag toch niet zomaar iemand slaan. Leuk je reisverslagen te lezen. We houden contact. Oh Ja nick denkt er aan om te stoppen met roken na zijn 50 levensjaar.
    Gr Hans.

• 28 September 2010 - 10:50

Patrick Voss:

He Hans en Nick; als Nick stopt met roken dan kan hij ook weer op zondagmorgen mee gaan mountainbiken !!! Goed nieuws; moet alleen niet teveel denken....

• 28 September 2010 - 17:33

Babs Havenith:

Hoi Patrick,
    hoorde zaterdag van Hetty dat je zo ver weg bent. Gaaf hoor, 2 maanden Toronto. Volgens mij rookte Nick op zijn 50ste verjaardag wel nog,
    hartelijke groet!

Patrick

vanuit Politietop Divers in de gelegenheid gesteld om gedurende 2 maanden het diversiteitsbeleid van de Toronto Police te ervaren om met de best practices - naast mijn persoonlijke leiderschapsontwikkeling - een bijdrage te leveren aan het verbeteren van het diversiteitsbeleid in Nederland.

Actief sinds 08 Sept. 2010