Community mobilization unit en T-bone steak - Reisverslag uit Toronto, Canada van Patrick Voss - WaarBenJij.nu Community mobilization unit en T-bone steak - Reisverslag uit Toronto, Canada van Patrick Voss - WaarBenJij.nu

Community mobilization unit en T-bone steak

Door: patrickvoss

Blijf op de hoogte en volg Patrick

17 September 2010 | Canada, Toronto

vandaag naar Headquarters getogen; 5 minuten te laat want eerst bij de verkeerde halte uitgestapt met de streetcar (hetzelfde als de tram in Amsterdam; gezellig !!) en vervolgens naar de subway en bij het uitstappen de verkeerde uitgang. Deze dorpsjongen moet nog duidelijk wennen aan downtown Toronto. But I'll manage!!

We beginnen de dag met een breakfast voor het team; dit doen ze twee keer per jaar en er wordt teruggekeken, vooruitgekeken, afscheid genomen van colleage die ergens anders gaan werken en nieuwkomers worden welkom geheten. De nieuwkomers werd ook gevraagd hoe de collegae op straat tegen deze community mobilization unit ( taak spreekt voor zichzelf; de politie en communities intensiever laten samenwerken) aankijken. Ah ha, bij het antwoord worden mij kleine oortjes alert. Hier zitten nogal wat vebeterpunten, want de agenten op straat hebben het wel erg druk om zich hier mee bezig te houden. Een vertekend beeld omdat er over twee van de 17 divisies wordt gesproken? Of zit hier iets waar een uitdaging ligt. Neem ik in ieder geval in de komende weken mee als aandachtspunt.

Verder moet ik toegeven dat mij iets zwaar op de maag ligt.....gisterenavond op advies van mijn vriend Nick (bedankt !!) een monsterlijk grote 16 oz T-bone steak besteld en.....helemaal opgegeten. Had ook een doggy bag kunnen vragen, maar je laat je niet kennen!!Erg lekker, maar erg heavy on the maag....

Via een toevallige ontmoeting in Nederland met Jill ben ik in contact gekomen met Alex, die hier in de buurt woont. Deze heb ik zojuist gebeld en ga ik morgenvroeg ontmoeten. Zijn twee zoons komen mee. Weer een nieuw contact in Toronto. Looking forward to it.

  • 18 September 2010 - 05:51

    Nick:

    Nog proficiat met je zoon. Zwaar op de maag? Net goed (ook nog een foto erbij). Had je ook een stukje naar mij kunnen sturen!!! Ik zit hier voor mijn PC te schrijven met een bakje onder mijn mond om .... je weet wel wat op te vangen.
    En het smaakt heerlijk. Toch? Ik weet niet wat ze de koeien daar voeren maar het vlees in Canada vind ik veel beter dan in Nederland smaken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patrick

vanuit Politietop Divers in de gelegenheid gesteld om gedurende 2 maanden het diversiteitsbeleid van de Toronto Police te ervaren om met de best practices - naast mijn persoonlijke leiderschapsontwikkeling - een bijdrage te leveren aan het verbeteren van het diversiteitsbeleid in Nederland.

Actief sinds 08 Sept. 2010
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 91562

Voorgaande reizen:

13 September 2011 - 17 September 2011

Migratie en urbanisatie in Toronto

30 November -0001 - 14 November 2010

Toronto

Landen bezocht: