introductie bij een heleboel pliesies - Reisverslag uit Toronto, Canada van Patrick Voss - WaarBenJij.nu introductie bij een heleboel pliesies - Reisverslag uit Toronto, Canada van Patrick Voss - WaarBenJij.nu

introductie bij een heleboel pliesies

Door: patrickvoss

Blijf op de hoogte en volg Patrick

14 September 2010 | Canada, Toronto

Sam Fernades, de superintendent van het 55 district, neemt me vol overtuiging op sleeptouw. Hij is wat je noemt HET voorbeeld van diversiteit binnen de Toronto Police. 40 jaar geleden als 22 jarige aerodynamicamonteur vanuit Goa naar Canada verhuisd en gestart bij de Toronto Police. Nu is hij een van de senior police officers die veel aanzien geniet, omdat hij het diversiteitsbeleid in zijn genen heeft. Daarnaast is het een relaxte leidinggevende die de mensen intrinsiek motiveert, maar ze ook elke dag op resultaten aanspreekt. De afgelopen dagen veel mensen ontmoet.

De ochtend gestart met een conference call van de districtschefs ( trouwens erg divers van samenstelling) en een lid van de korpsleiding: operational driven heet dat in onze termen. Het gaat over de problemen in de districten en het werk !! Kunnen we nog iets van leren !!

Tijdens een presentatie door de Deputy chief ( 1 van de 4 MT leden van het korps) Peter Sloly ( afkomstig uit Jamaica)over strategische doorontwikkeling van het korps, viel me de sterke focus op de meerwaarde van de individuele medewerker op (what's in it for me). Persoonlijke accountability (rekenschap) en ownerschip (maak iemand eigenaar van een probleem) zijn de sleutelwoorden.

Toen het tijd voor vragen was vanuit de zaal, werd het even stil. Of het de normaalste zaak van de wereld was vroeg hij mij voor een publiek van meer dan 100 mensen wat ik van zijn presentatie vond. Kon het niet nalaten (eerste dag....) er iets van te vinden en dit ook te benoemen...Much appriciate it. Thanks, Pat !!!

Alle registers gaan trouwens open, geen geheimen !! Voelt goed.

Vandaag ook enkele interessante mensen ontmoet, zoals de aalmoezienier van het korps. Hij gaat me in contact brengen met zijn hulp-aalmoezeniers( Joods, Moslim, Hindoe etc etc) Zal zeker een bijzondere bijeenkomst worden. De komende dagen staan al volop gepland met bezoeken aan de diversity-unit; de community-unit, de straat op met 55 district, het water op met de Marine-unit, morgen een schop in de grond van een nieuw politiebureau dat samen met de plaatselijke community gevierd wordt.

• 15 September 2010 - 06:08

Nick:

Looks great Pat!Zo was het vroeger toch ook? Accountability en ownership? Een agent die verantwoordelijk was voor zijn eigen buurt en iedereen kende van klein tot groot en gerespecteerd werd door zijn natuurlijk gezag. Voorkomen van problemen i.p.v. "brandjes blussen" in een kurkdroge bos met wind van alle kanten.

• 16 September 2010 - 11:12

Mariette :

Hé stranger! How's life? Sounds like you're making friends and having fun. Hope it's not to much of a cultureshock for them, having a Limbo tailing them. Good luck! Mariette